Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua di Institusi-institusi Pengajian Tinggi
Abstract
Kertas kerja inl boleh dibahagikan kepada tiga bahagian besar - setiap satunya merupakan objektif kertas kerja ini. Di dalam bahagian kedua nanti, saya cuba menganalisa kecekapan (atau kelemahan kecekapan itu) berbahasa Inggeris yang telah ditunjukkan oleh beberapa orang murid di sebuah sekolah menengah di ibukota. Oleh sebab-sebab tertentu, nama sekolah berkenaan tidaklah dapat dinyatakan di sini. Yang pentingnya ialah, murid·murid yang ditemuduga inl telahsembilan tahun memasuki alam persekolahan di dalam aliran kebangsaan. Murid-murid yang ditemuduga ini terdiri daripada berbagai kaum - Melayu, Cina dan India.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
1983-12-31
How to Cite
Mohd. Shariff, A. A. B. (1983). Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua di Institusi-institusi Pengajian Tinggi. Journal of Modern Languages, 1(1), 29–55. Retrieved from http://mojes.um.edu.my/index.php/JML/article/view/3969
Issue
Section
Articles