Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua di Institusi-institusi Pengajian Tinggi

Authors

  • Abdul Aziz Bin Mohd. Shariff University of Malaya, Malaysia

Abstract

Kertas kerja inl boleh dibahagikan kepada tiga bahagian besar - setiap satunya merupakan objektif kertas kerja ini. Di dalam bahagian kedua nanti, saya cuba menganalisa kecekapan (atau kelemahan kecekapan itu) berbahasa Inggeris yang telah ditunjukkan oleh beberapa orang murid di sebuah sekolah menengah di ibukota. Oleh sebab-sebab tertentu,  nama sekolah berkenaan tidaklah dapat dinyatakan di sini. Yang pentingnya ialah, murid·murid yang ditemuduga inl telahsembilan tahun memasuki alam persekolahan di dalam aliran kebangsaan. Murid-murid yang ditemuduga ini terdiri daripada berbagai kaum - Melayu, Cina dan India.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

1983-12-31

How to Cite

Mohd. Shariff, A. A. B. (1983). Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua di Institusi-institusi Pengajian Tinggi. Journal of Modern Languages, 1(1), 29–55. Retrieved from http://mojes.um.edu.my/index.php/JML/article/view/3969